måndag 2 juli 2012

Glad sommar!

Jag måste få berätta om en ung pojke som jag råkade överhöra.

Det var en ung pojke på 4 - 5 år på planet idag som sa till sin pappa:
"- Åh, jag gillar att flyga!"

Det kom så spontant och från hjärtat.
Ja, jag håller fullständigt med! tänkte jag...
Men jag tänkte också att nog vore det underbart om alla människot kunde få känna så.

Jag kom då också att tänka på min kollega som jobbat som flygvärdinna i många år.
Jag minns att hon brukade säga till oroliga passagerare:
"-Jag är mamma och jag har små barn där hemma...
Tror du att jag skulle stänga in mig i den här plåtburken tio kilometer upp i luften varje dag om jag trodde att det var farligt???"

Idag var det lite turbulent vid moln- genomgångarna, det kan vara så när man skall passera genom upptornande moln, men annars var det en helt underbar flygdag.

Jag önskar att alla människor kunde få uppleva tjusningen med att flyga!

 Lycka till med sommarsemesterns flygningar!

 Glad sommar!

Inga kommentarer: