fredag 19 april 2013

En liten solskenshistoria

Vi kan kalla henne för Marianne.
Hon är en en välutbildad och proper kvinna i medelåldern.
Väletablerad i ett akademiskt yrke.

Plötsligt under vårt samtal kommer en spontan kommentar från hjärtat;

-"Jag är inte flygrädd längre", säger hon och ler brett.

Tidigare var jag flygrädd. Jag hade många olika rädslor.
Jag var orolig för mina barn och jag var rädd för lite av varje.

Sedan, för några är sedan så kraschade jag. Hela livet förändrades.
Det var i samband med att det blev kris på jobbet.
Det var stora omorganisationer och jag klarade helt enkelt inte av det.
Jag mådde väldigt dåligt, både kroppsligt och själsligt.

Det har tagit lite tid, men idag är jag mycket starkare som människa.
Jag är inte längre rädd och det känns helt fantastiskt!

Jag kan bara säga:
- Våga gå ut i livet!

Jag önskar er alla lycka till!

Inga kommentarer: